2 Haziran 2012 Cumartesi

Huntelaar Vs. Van Persie !























Hollanda'nın bu akşam Kuzey İrlanda ile oynayacağı maç için teknik direktör Van Marwijk, forvetteki tercihini Van Persie'den yana kullanacak. 

Van Persie, bu sezon oynadığı 48 resmi maçta, 37 gol atıp 14 asist yaptı. 
Portakalların diğer önemli forveti Huntelaar, 48 resmi maçta 48 gol 16 asist yaptı. 
Teknik direktör Van Marwjik'in bu iki oyuncudan birini seçmek zorunda olması, 'formasyon ve strateji talihsizliği' diye nitelendirilmeli.

Huntelaar, bu akşamki maçta oynayamayacağını öğrenince açıklamalarda bulundu. Yıldız oyuncu: "Oynayamayacağımı öğenince tabii ki çok üzüldüm. Moralim çok bozuldu ve hayalkırıklığına uğradım. Fakat herkes biliyor ki ben vazgeçmem." dedi

Dün teknik direktör Van Marwijk, Huntelaar ile bir toplantı yaptı ve ilk tercihinin Van Persie olacağını söyledi. 
Huntelaar; "Kendisiyle özel olarak 2 kere görüştük. Beni seçmediği için çok hayalkırıklığına uğradım. Sanki Van Persie'nin oynayacağı peşinen belliymiş gibi hissettim." dedi. 

Yorum:

Huntelaar'ın kalitesini tartışmaya gerek yok. Çok önemli oyuncu. Fakat Hollanda teknik direktörü Van Marwijk'in bu tercihini anlamlandıran bir kaç madde var. 

1) Van Persie İngiltere Premier Lig'inde oynuyor. Huntelaar'ın mücadele ettiği Bundesliga'dan mücadele gücü ve oyun hızı daha fazla olan bir lig. Liglerin zorluk seviyesine göre oyuncu tercihi yapmak mantıklı gibi.

2) Hollanda'nın oynadığı sisteme göre ilk tercihin Van Persie olması doğal. Oyunu hızlı ve yerden oynayan bir takım için, top tekniği Huntelaar'dan daha iyi olan Van Persie'nin 1. tercih olması sanki normal gibi gözüküyor. Van Marwijk, maç içinde kriz durumu oluştuğunda, bu iki oyuncuyu sahaya sürebilir mi, ya da sürmeye cesaret edebilir mi, merak konusu. 

Hiç yorum yok: